Vervoerregio Amsterdam
‘De adviseurs bij Mobycon zijn creatieve geesten en dat is precies wat we nodig hadden om deze pilot van de grond te krijgen. Samen zijn we de pioniers van de Wisselfiets. Mobycon weet nieuwe ideeën overtuigend te presenteren, waardoor het bij anderen gaat leven.’
Tour de Force
‘Binnen de ketenploeg verzorgde Mobycon het kwartiermaken en het opstellen van innovatieve ketenplannen in twee regio’s. Deze plannen dienen als inspiratie en voorbeeld voor andere regio’s die het ketenvervoer naar een hoger niveau tillen.’
Gemeente Zoetermeer
‘Wereldwijd het eerste sociaal veiligere nachtnetwerk voor fietsers, waarbij Mobycon onderzocht wat de veiligheidsbeleving van fietsers beïnvloedt.’
Gemeente Leiden
‘Parkeeronderzoeken geven inzicht op welke locaties de parkeerdruk structureel hoog is. Op basis daarvan actualiseert gemeente Leiden de parkeercapaciteit elk jaar.’
Gemeente Groningen
‘Het was fijn dat we tijdens dit creatieve proces samen konden sparren. Ook hielden we elkaar goed op de hoogte. Als gemeente waren we op zoek naar dé gouden maatregel, waardoor iedereen morgen in een deelauto rijdt. Zo’n gouden maatregel is niet realistisch. Nu ligt er een compleet en deskundig rapport met concrete acties en maatregelen, waarmee we de komende tijd vooruit kunnen.’
Gemeente Rotterdam
‘Mobycon liet ons out of the box denken en wist alles professioneel en kundig in goede banen te leiden. Met Streetsketch maakten ze een dwarsdoorsnede van de straat, zo zagen ondernemers én bewoners in één oogopslag hoeveel ruimte er is voor alle vervoerssoorten.’
Provincie Limburg
‘In meerdere sessies hebben we onze onderzoeksvraag verdiept. Mobycon begreep goed waarnaar we op zoek waren. Er was volop ruimte voor inspraak en waar nodig konden we bijsturen zodat onze vragen optimaal beantwoord werden. We zijn goed begeleid en meegenomen tijdens het onderzoek.’
Gemeente Haarlem
‘Binnenkort is de CROW-handreiking Voorlopige inrichtingskenmerken GOW30 bekend en weten we wat dat in de praktijk gaat betekenen. Mobycon is hier direct bij betrokken, is zeer kundig en ervaren. Hun duidelijke verhaal en scherpe aanpak spreekt ons aan.’
Diverse opdrachtgevers
‘Met dit jaaroverzicht uiten we onze dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan ons succes in 2023’
Gemeente Rotterdam
‘Het is gemakkelijk: je dient je aanvraag in en een week later heb je een verkeersbesluit! Alle gebiedsgebiedscoördinatoren van de gemeente zijn positief over de diensten van Verkeersbesluiten.nl.’
De Verkeersonderneming
‘Mobycon kent de markt, is benaderbaar en goed aanspreekbaar. De adviseurs zijn actief in diverse regio’s en beschikken over een schat aan kennis en ervaring. Doordat ze ook actief zijn in andere mobiliteitsprojecten is er sprake van een goede interactie.’
Provincie Zeeland
Door dit onderzoek met slimme camera’s werd duidelijk hoeveel landbouwvoertuigen op welke tijden de Zeelandbrug passeerden. De beelden zijn na het onderzoek in een online portal gezet en kan de provincie zelf telrapporten en stroomdiagrammen samenstellen.
Gemeente Utrecht
‘De adviseurs van Mobycon hebben een voortvarende houding en aanpak. Ze hebben diverse onderzoeksmethoden ingezet om goed te onderzoeken wat voor gemeente Utrecht de beste aanpak is om de verkeersveiligheid bij scholen te verbeteren.’
Europees project CIPTEC
‘Naast het verzamelen heeft Mobycon alle innovaties beoordeeld en bepaald of deze vanuit luchtvaart en goederenvervoer overdraagbaar zijn naar openbaar vervoer.’
Gemeente Zwolle
‘Weggebruikers ondervonden geen hinder van het onderzoek en liepen geen risico. Het borgen van de privacy is voor de gemeente Zwolle heel belangrijk. Mobycon had dat perfect op orde.’
Metropoolregio Rotterdam Den Haag
‘De samenwerking was informeel, open en transparant. Dat was prettig. Bij het onderzoek waren veel partijen betrokken en er speelden verschillende belangen. Zo veel mensen, zo veel wensen en verwachtingen. Het is belangrijk daar strak en streng op te sturen.’
Gemeente Hilvarenbeek
‘In 5 dagen passeerden 1.646 landbouwvoertuigen onze slimme camera’s. Hiermee stelde de gemeente alternatieve routes voor, zodat bewoners in de dorpskern geen hinder meer van ondervinden.’