Welkom bij ons traditioneel jaaroverzicht! Heel 2023 konden we weer vrij bewegen. Geen beperkingen meer vanwege een of andere pandemie en gingen we er weer op uit. Het was een knotsgek politiek jaar: een kabinetsval, twee monsterzeges bij twee verkiezingen, het afscheid van tal van politici. Het was een erg nat najaar met ondergelopen kelders als gevolg. De Omgevingswet is door de Eerste Kamer vastgesteld en is per 1 januari 2024 ingegaan. En in ons werk zagen we weer interessante vragen onze kant opkomen. Daarover natuurlijk meer in dit jaaroverzicht.

Maar Mobycon kijkt ook graag wat verder vooruit. We hebben daar zelf natuurlijk een beeld bij, maar we vinden het zeker zo belangrijk om te luisteren naar de visie van anderen. We vroegen daarom dit jaar een aantal strategen uit het werkveld naar hun visie op de mobiliteitsopgaven in 2035.

Martijn van de Leur

Managing director

‘Ik droom van het hebben van impact. Impact op het schitterende bedrijf Mobycon, het bedrijf waar ik al ruim 20 jaar werk en waar mijn hart ligt. Impact op het waarmaken van de dromen van de mensen waar ik mee én voor werk. Impact op een duurzaam en veilig mobiliteitssysteem dat ook nog eens écht inclusief denkt en werkt.’