fietsen / gedragsverandering / infrastructuur / mobiliteitsbeleid / mobiliteitskeuze / mobiliteitswensen / ontwikkelingen / samenwerking / toegankelijkheid / veilige fietsroutes / verkeersstromen / verkeersveiligheid / wegontwerp

Mobycon investeert in mensen

Sinds 1 september ben ik resourcemanager bij Mobycon. Wat is dat eigenlijk ‘resourcemanager’? Goeie vraag, dat dacht ik ook toen ik de term voor het eerst hoorde. Je moet denken in de richting van ‘human resources’, personeel dus….
Daarmee komen we terug bij de titel van dit stukje: ‘Mobycon investeert in mensen’. Dat is wat Mobycon doet door een resourcemanager (mij dus!) aan te stellen. En dat is wat ik nu dagelijks mag doen: het beste in mensen naar boven halen, zodat zij met heel veel plezier werken aan de doelstellingen van de organisatie… om daarmee automatisch de opdrachtgever zo goed mogelijk te helpen!

 

Wat trok mijn aandacht in de vacaturetekst

Als resourcemanager bij Mobycon geef je leiding aan een team van ongeveer 25 adviseurs. Je functie is divers en uitdagend. Project- en bedrijfsmatig leid je alles in goede banen. Je bewaakt de planning en de kwaliteit en zorgt dat werkprocessen en de inzet van personeel efficiënt verlopen. Tevens ben je het aanspreekpunt voor medewerkers en ben je veel met hen in gesprek over hun ambities en persoonlijke en professionele ontwikkeling. Je creëert een prettig werkklimaat, waardoor medewerkers goed functioneren. Daarnaast ontwikkel en beheer je de flexibele schil. Samen met de commercieel manager ben je verantwoordelijk voor het bedrijfsresultaat, kostenbeheersing, verdienmodellen en het opstellen van offertes.

Wat doe ik zoal

Poeh, als ik die vacaturetekst nog eens nalees dan heb ik nog veel te doen! Die 25 mensen, dat zijn er inmiddels al een paar meer. Want Mobycon investeert niet alleen in zijn bestaande mensen, maar ook in nieuwe mensen. We hebben er weer wat mensen bij gekregen, verderop stellen zij zich aan je voor. Belangrijk onderdeel van mijn werkweek is het voeren van gesprekken met al die Mobyconners. In de eerste reeks zijn dat kennismakingsgesprekken, voortaan worden dat coachingsgesprekken. We hebben het dan over de voortgang van de projecten (hoe kunnen we jou -de opdrachtgever- zo goed en zo snel mogelijk bedienen en daar zelf ook nog wat aan over houden?), de hoeveelheid werk, de mogelijkheden om bij te dragen aan de missie van Mobycon om de wereld minder afhankelijk te maken van de auto, de balans werk – privé…. en nog veel meer. Alsof dit nog niet genoeg gesprekken zijn, overleg ik van het begin af aan veel met mijn collega-managers Martijn van de Leur (commercieel manager), Erik Wahle (resourcemanager onderzoek) en directeur Johan Diepens. En niet te vergeten met Otto Cazemier, hij fungeerde tot mijn aantreden als resourcemanager en gaat zich nu weer toeleggen op projecten. Maar in de afgelopen weken heeft hij heel wat met mij gesproken en mij erg geholpen door mij in te werken in mijn nieuwe functie.

Wie is David Wansink

Ook een leuke vraag…. Geboren en getogen in Utrecht en daarna genoten van het studentenleven in Amsterdam. Daar leerde ik op de vereniging SSRA mijn vrouw Yvonne kennen en studeerde ik verkeers- en vervoerseconomie en sociologie. Via het Christelijk Gymnasium in Utrecht (docent economie), de Kamer van Koophandel in Rotterdam (beleismedewerker mainport), de NHTV (opleidingsmanager verkeerskunde, planologie, stedenbouw en logistiek) en SOAB Adviseurs in Breda kwam ik bij gemeente Dordrecht terecht. Daar heb ik de afgelopen 14 jaar gewerkt. Dat is lang, ik had het er dan ook erg naar mijn zin als Bureauhoofd Stedenbouw & Verkeer, Afdelingshoofd Ruimtelijke Ordening, Programmamanager Verkeer en Vervoer en tenslotte als Opgavemanager Bereikbare Stad. Ondertussen kregen Yvonne en ik 4 kinderen waarmee we heerlijk leefden in het Brabantse Teteringen (gemeente Breda). Mijn gezin is mijn grootste hobby, daarnaast houd ik van hardlopen (kleine stukjes en niet te hard….), fietsen, wintersport en veel vakantie vieren.

Wie zijn al die nieuwe Mobycon collega’s?

Graag stellen we hierbij onze nieuwe collega’s aan je voor:

Matthijs Dekker: “Begin september ben ik begonnen bij Mobycon. De organisatie was niet nieuw voor mij. Voordat ik bij Mobycon aan de slag ging werkte ik namelijk als gedetacheerd verkeerskundige bij Mobycon People. Gedurende deze periode was ik gedetacheerd bij gemeente Velsen en bij Forseti. De ervaringen en kennis die ik daarbij heb opgedaan neem ik mee in mijn nieuwe werkzaamheden.
Als junior adviseur zal ik me met diverse projecten bezighouden. De toenemende beschikbaarheid van data en het gebruik daarvan is een mooie ontwikkeling in ons vakgebied die ik graag in de gaten blijf houden.”

Shelley Bontje aangenaam! Voor de zomer ben ik afgestudeerd en nu ga ik met veel enthousiasme aan de slag bij Mobycon! Gedurende mijn studiejaren Sociale Geografie en Planologie ben ik al bij Mobycon werkzaam geweest, eerst door middel van een stage en later als bijbaan. Binnen het vakgebied mobiliteit richt ik mij graag op fietsvraagstukken, gedrag en educatie. Ik zie het als een zeer interessante uitdaging om onze prettige leefomgeving ook voor in de toekomst te waarborgen. Met mijn ervaringen uit binnen- en buitenland werk ik hier graag aan mee!”

“Een brede inzet op lopen en fietsen lost meer problemen op dan veel mensen denken. Gewoon ‘back to the basics’, een fijnere leefomgeving voor iedereen. Hier zet ik me met veel enthousiasme voor in, niet alleen in Nederland, maar over heel de wereld. Met mijn verkeerskundige achtergrond hoop ik binnen het Mobycon-team dit gedachtegoed vast te houden en hier de volle honderd procent voor te geven. Want een minder afhankelijke wereld, wie wil dat nou niet?” zegt Ties van Ederen die per september als trainee gestart is.

Mijn naam is Jules Kaiser, ik ben masterstudent Planologie aan de Radboud universiteit in Nijmegen. Als afronding van mijn studie ben ik nu bij Mobycon aan de slag gegaan als stagiair. In eerste instantie draai ik in verschillende projecten mee en werk ik aan mijn afstudeeronderzoek in samenwerking met Mobycon. Mijn interesse voor duurzame vormen van mobiliteit en mijn studie Planologie sluiten naar mijn mening goed aan bij de missie van Mobycon. Ik heb er ontzettend veel zin in om mij in te zetten voor een toekomst waarbij wij minder afhankelijk zijn van de auto.”

Belle Visée: “Een netwerk vol zelfrijdende auto’s lijkt steeds dichterbij te komen. Toch zijn er vele barrières die de opkomst van de zelfrijdende auto voorlopig nog op zich laat wachten. Het is belangrijk om te onderzoeken hoe we als ‘gewone weggebruikers’ kijken naar deze nieuwe vorm van mobiliteit. Een interessante vraag is hoe we de moraliteit – ofwel de gedragspatronen en standaarden – van de zelfrijdende auto beoordelen. Maar ook hoe deze verschilt vergeleken met de beoordeling van de moraliteit van een normale automobilist. De komende zes maanden zal ik me hierin verdiepen tijdens mijn afstudeeronderzoek bij Mobycon. Met Babet als begeleider, hoop ik een mooi resultaat neer te zetten!

Wil jij ook bij Mobycon werken?

En wil jij ook een bijdrage leveren aan de wereld minder afhankelijk maken van de auto? Er is veel vraag naar onze diensten en we zijn dan ook regelmatig op zoek naar nieuwe mensen. Je kunt onze website in de gaten houden en reageren op een vacature. Een open sollicitatie sturen kan ook, die zie ik met belangstelling tegemoet!

Gegroet, David Wansink

">

David Wansink

Resourcemanager mobiliteit

‘Het beste uit mensen halen, dat vind ik het mooiste wat er is. Zodat zij zich met al hun kwaliteiten en veel plezier inzetten om de gezamenlijk vastgestelde doelstelling te behalen: de samenleving minder afhankelijk maken van de auto!’

Gerelateerd

blog
maart 2023

Ruimte & verkeer

De positie van de speedpedelec in Nederland

lees meer
blog
juli 2022

Participatie

‘Het voelt als morele verplichting om iets aan mobiliteitsarmoede te doen’

lees meer
blog
mei 2022

Ruimte & verkeer

De laadpaalklever: kunnen en willen we er wat tegen doen?

lees meer
blog
mei 2022

Verkeersveiligheid

Vals alarm in de wereld van rotondes!

lees meer
blog
mei 2022

Ruimte & verkeer

Veilige Weg naar School

lees meer
blog
mei 2022

Visievorming

Vraag eerst de bewoners naar hun mobiliteitsbehoeften

lees meer
blog
april 2022

Verkeersveiligheid

10.000 fietsuren voordat een kind het verkeer in mag?

lees meer
blog
februari 2022

Visievorming

Online participatie met het Mobycon-platform

lees meer
blog
januari 2022

Visievorming

Advies en detachering: de verschillen en overeenkomsten tussen Mobycon en Mobypeople

lees meer
blog
november 2021

Participatie

Mobiliteitsdonutspel

lees meer