autoluw / fietsparkeren / fietsstimulering / minder afhankelijk van de auto

Fietsparkeerstrategie voor gemeente Eindhoven

fietsparkeren bij stations

Op de fiets naar de binnenstad van Eindhoven, goed voor je gezondheid, goed voor het milieu en fijn voor het centrum. Maar waar laat je jouw fiets?

Veel gemeenten stimuleren inwoners en bezoekers om met de fiets naar de binnenstad te komen. Zo ook gemeente Eindhoven. En om te voorkomen dat fietsen te pas en te onpas in de stad neergezet worden is een fietsparkeerstrategie geen overbodige luxe.  

Bas Braakman en Martijn van de Leur zijn bij deze fietsparkeerstrategie betrokken en schreven hierover een artikel voor Vexpansie.

Gerelateerd

autoluw / fietsparkeren / fietsstimulering / minder afhankelijk van de auto

Woonwijken zonder auto's is de toekomst

Ook Vastgoed Actueel is geïnteresseerd in de autoluwe visie van Alex Roedoe. Terecht, want in de toekomst zullen we met name in woonwijken anders om moeten gaan met de ruimte én mobiliteit.

autoluw / fietsparkeren / fietsstimulering / minder afhankelijk van de auto

Naar een zorgzaam mobiliteitssysteem

Angela van der Kloof werd door The International Mobility Summit gevraagd naar haar kijk op de toekomst van mobiliteit. Deze bijdrage werd opgenomen in de publicatie Global Thought Leaders Predictions for Mobility 2022. Hieronder lees je de Nederlandse vertaling.

autoluw / fietsparkeren / fietsstimulering / minder afhankelijk van de auto

De samenleving verandert dus de mobiliteit ook

Johan Diepens werd laatst geïnterviewd door Acquire Publishing om zijn kijk op mobiliteit voor het nieuwe jaar te delen.