Mobycon volgt alle trends en ontwikkelingen over verkeer, mobiliteit en vervoer op de voet en is betrokken bij veel projecten. Het laatste nieuws daarover lees je hier.
Het USP is een sterk groeiend deel van Utrecht waar veel werknemers, studenten (aan de Universiteit Utrecht en de Hogeschool Utrecht) en bezoekers dagelijks naartoe reizen. Veel van deze reizigers reizen via het Centraal Station, met overvolle fietsroutes en bussen op de routes tussen het centrum en USP tot gevolg.
In Nederland worden er steeds meer snelfietsroutes gerealiseerd die steden op regionale schaal verbinden. Dit zorgt ervoor dat fietsers steeds makkelijker en sneller een grotere afstand kunnen overbruggen. De voorwaarden voor snelfietsroutes zijn al regelmatig onderwerp van discussie geweest. Een aantal partijen heeft dit op Europees niveau aangegrepen om met behulp van het Interreg programma de voorwaarden vast te stellen van dit nieuwe mobiliteitsproduct ‘The Cycling Highway’.
Fietsgebruik in Nederland groeit nog steeds. Ook de ketenreis met de fiets en trein neemt in populariteit toe, waardoor de vraag naar fietsparkeerplekken bij stations toeneemt. Het budget vanuit het Actieplan Fietsparkeren is echter onvoldoende om de voorzieningen uit te breiden en te voldoen aan de toenemende vraag.
Om de bereikbaarheid van kantorengebied Hanzeland in Zwolle te vergroten, voert Mobycon samen met Citydeveloper-S een pilot uit bij kantoorpand Hanz. Ook doen we onderzoek naar de parkeerdruk op heel Hanzeland. Deze pilot laat zien dat het gebruik van nieuwe mobiliteitsvormen de bereikbaarheid kan vergroten. Een oplossing voor het parkeerprobleem is slim gebruikmaken van de parkeercapaciteit.
Mobycon organiseerde samen met de leden van de Fiets Innovatie Community een bijeenkomst over hoe fietsen bijdraagt aan een gezonde stad.
Elk jaar rijkt provincie Noord-Brabant de ‘Kei van Seef’ uit. Deze provinciale wisseltrofee is een beloning voor mensen die zich op een originele manier inzetten voor de verkeersveiligheid van kinderen.
De Tilburgse Universiteit wil haar internationale studenten bekend maken met de Nederlandse fietscultuur.
Het nieuwe kabinet moet meer geld uittrekken voor snelfietsroutes en binnen steden moet meer aandacht komen voor de positie van de voetganger. Zo blijkt uit een enquête die Mobycon onlangs uitvoerde onder mobiliteitsprofessionals die bij de overheid en in de private sector werken.
We maken gebruik van Hotjar om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers onze website gebruiken.
We maken gebruik van Google Analytics om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers onze website gebruiken.
We slaan uw keuze eenmalig op in een cookie, zodat u dit niet op iedere pagina opnieuw aan hoeft te geven.